Yén ada anak ngomong, layahné sing nengil-nengil. Yén ada anak madaar,  layahné masih sing nengil-nengil. Ulian layah sing nengil-nengil,  orahanga ngomong ajak madaar ento patuh. Orahanga layahé idup. Yén  layahé nengil, orahanga layahé pules. Yén suba bisa mulesang layah mara  koné lakar tawang kesejatian apa madan madaar lan kasejatian apa madan  ngomong.
Sukeh sajan koné mulesang layah. Ada anak mapuasa sing  madaar sing nginum-inuman apang nengil koné layahné. Kéto masih ada anak  mamona brata, sing ngomong-gomong apang ngoyong koné layahné. Kéwala  yén ri kala ngelekang paos, utawi ri kala makecuh, maklisikan layahné.  Yén ia geleh utawi ipit di pedemané, masih layahné kerjang-kerjing cara  lindung uyahin. Mawinan upawasa tekan mona imbuhina aji brata jagra.  Tetujoné, apang sing pules awaké, apang sing bangun layahé.
Kéto  sukehné muruk mulesang layah. Yén sing bisa tur sing biasa mabrata kéné  utawi mabrata kéto, kanggoang depin bareng ngawag-ngawag mulesang layah.  Apang sing kena upadrawa saking Sang sané melinggih ring bongkol, ring  tengah, ring tuntung ing layah. Apang sing nyanan cara Kumbhakarna.  Kenehné ngorahang kéné, pemesuné keto, ulian layahné plintira olih Déwi  Saraswati.
Kanggoang pepolosan. Pabedikin ngomong ané  tidong-tidong. Kuangin madaar sarwa ané ngelengehin. Jani suba liu koné  anak mabuk ulian lebihan brata. Ulian magirang-girangan nempa kéné muruk  kéto. Pepinehé pineh-pinehin.
Liunan anaké madaar ulian basangné  layah. Kéto masih anaké ané terus ngomong ulian papinehné ané layah. Ri  kala madahar, nasi ané ada di sisi celepanga ka tengahan basangé. Ri  kala ngomong, isin keneh ané ada di tengah pesuanga ka sisi. Nyelepang  ajak mesuang kéto bédané madaar tekén ngomong. Yadiastun béda, maka  dadua pada-pada masenjata layah.
Ada anak demen ngomong  sambilanga madaar. Madaar sambilanga ngomong. Kéwala sejatiné yén  sedengan magelekan, sing nyidang layahné mesuang munyi. Kéto masih ri  kala sedeng mesuang munyi, sing bisa layahné magelekan.
Pesu  mulih, ka tengah ka sisi, kéto koné silih sinunggal kautaman layahé. Di  buku pelajahan agamané di sekolahan, layah masuk ketékan indriya.  Adanina jihwendriya. Tuturanga masih di buku agamané, layah ento koné  indriya aéng tur berbahaya.
Yén telektekang mula saja layahé  serem. Yén layahé pesu uli di guan bunguté, utawi nyelép, gobané mirib  cara ular kobra. Yén ngetél paosné, mirib masih cara upas naga misi  racun.
Yén di gambar-gambar rajahané, liunan layahé nyelép tur  dawa-dawa. Apabuin layah rangda, ngelénténg nganti ka pungsed dawané.  Cara nak lakar nyilapin api uli di pungsed.
Yén ada anak sidhhi  mantra wakbajra, kapah-kapah koné ia mesuang munyi. Kapah-kapah koné  layahné bangun maklisikan. Kéwala yén bangun layahné cepok, jeg cepeng  mantrané. Apa ané orahanga, seken-seken mabukti.
Tungkalikane ada  kedis Crukcuk Kuning. Bungutne sing taén siep. Layahné sing taén pules.  Data-data omonganga. Yen di tuturan satuané, kedis Crukcuk koné ané  paling sing bisa mamantra. Yén ia mamantra, empeng koné kuping bhuta  kalané. Nganti buung koné bhuta kalané pules. ibm. dharma palguna
saking: BaliPOst.co.id
Friday, 21 January 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)

No comments:
Post a Comment